onsdag 11. juli 2012

The Cherry Thing

stappfullt hus i et nyoppusset Jazzhouse i går kveld
er nok mitt høydepunkt fra festivalen hittil. Jeg hadde flaks, konserten var utsolgt for flere dager siden men jeg har lykkes tidligere med å møte opp en drøy time, kanskje mer, før dørene åpnes. I går var det en mann med en ekstrabillett, han fikk pengene sine tilbake og jeg kom på konsert
og det ble en strålende konsert, en kjempetrøkk på alle måter. Jeg hadde jo hørt The Thing før, se denne fem år gamle posten lenge før dagens følsomme iphones (som jeg forøvrig ikke har ennå), men Neneh Cherry kjenner jeg nesten bare fra duetten med Youssou N'Dour og at hun er datter til sin kjente avdøde pappa
konserten sitter absolutt i kroppen ennå, når jeg ser bildene hører jeg musikken i hodet fortsatt (men be meg ikke om å synge dem!)

Ingen kommentarer: